Астрономи виявили новий тип галактик – з прихованим ядром

Група японських і американських астрономів за допомогою орбітального потужного телескопа НАСА Swift, а також рентгенівського телескопа японського виробництва Suzaku змогла відкрити інший тип галактик, який володіє раніше невідомим науці галактичним активним ядром.

До сьогоднішнього дня учені вважали, що галактичне активне ядро є екстраординарним високоенергетичним об’єктом, який розташований в центрі якої-небудь галактики і виконує функції ядра, центру обертання і тяжіння галактики. Зазвичай галактичними активними ядрами бувають чорні надмасивні діри, або, що буває набагато рідше, квазари. Тим не менш, активні ядра галактик є найяскравішими об’єктами у нашому Всесвіті, по енергетиці своєї світності вони в кілька мільярдів разів перевищують найяскравіші зірки.

Suzaku і Swift виявили, що в деяких галактиках центри зовсім не настільки яскраві, крім цього, вони щільно закриті пилом і газом, тому їх не видно візуально, а виявити можна виключно через потужне рентгенівське випромінювання.

Вчені, наприклад, Джек Туллер, службовець-астроном в центрі Наса, кажуть, що це є дуже важливим відкриттям, оскільки воно дає можливість людству краще усвідомити, чому окремі надмасивні діри бувають активними, дуже агресивно починають поглинати речовину та вкрай яскраво світяться, а деякі ні.

Вчені стверджують, що ознаки, які свідчать про те, що у Всесвіті є невідомі раніше види галактичних ядер стали з’являтися близько двох років назад, в той час група астрономів під керівництвом астронома Туллера змогла виявити кілька сот галактик, чиїх ядер просто не було у візуальному спектрі спостережень, однак розглянувши ці галактики в ультрафіолетовому і рентгенівському діапазоні, вдалося побачити, що ці типи випромінювання набагато легше проходять через пил і газ.

Варто уточнити, що телескоп марки Suzaku має можливість для перегляду випромінювання в украй широкому спектрі рентгенівських хвиль, у зв’язку з цим астрономи очікували, що побачать випромінювання в украй широкому діапазоні, проте, не дивлячись на підвищену чутливість цього телескопа, подібні рентгенівські випромінювання були знайдені тільки в середньому і нижньому діапазонах спектру рентгенівського випромінювання. За твердженням Йоширо Уеда, відомого японського астронома, даний факт може пояснити “невидимість” деяких галактик.

2 коментарі до запису “Астрономи виявили новий тип галактик – з прихованим ядром”

1. Ваня коментує:

Люблю такі новини. Взагалі регулярно читаю вашу рубрику “Космос”, бо вже давно захоплююся астрономією. Хоча радив би вам додавати більше цікавих новин саме в цю категорію, оскільки ця тема цікава для багатьох!!!

2. Віолета коментує:

я вважаю, що в космічному просторі можна і не таке відкриття зробити. Космос ще багато чого приховує від людини і науки, а може людині просто не все потрібно знати!