Потенційно небезпечні астероїди: чи є ризик для землян?

Не встиг вщухнути галас навколо Кінця світу 21 грудня 2012 року, як Інтернет знову зашарудів чутками про те, що до Землі наближаються потенційно небезпечні астероїди.

До прикладу, стали говорити про те, що астероїд 2011 AG5 буде знаходитися в небезпечній близькості від нашої планети в 2040 році, тому загрожує їй зіткненням.

140-метровий астероїд з’явився на сторінках преси відразу ж після відкриття, оскільки був класифікований, як потенційно небезпечний. Втім, за деякими підрахунками, виявилося, що ймовірність його зіткнення із Землею в 2040-му році складає всього лише 0,2 відсотка.

Астрономи Гавайського університету в Маноа вирахували, що астероїд пролетить над нашою планетою на відстані 890 000 кілометрів, тобто в 2 рази далі, ніж від нас розташований Місяць. За космічними мірками, це досить близько, проте не особливо небезпечно для Землян.

Об’єкти, які наближаються до Землі на найближчу відстань, підвищують ризики зіткнення, тому їх називають потенційно небезпечними об’єктами. Американське космічне агентство НАСА з упевненістю стверджує, що вже має в своїх базах більше 4700 потенційно небезпечних астероїдів.

Астероїди, які наближаються до Землі, зазвичай летять зі швидкістю від 5 до 30 кілометрів на секунду. При такій швидкості навіть найдрібніший об’єкт може становити загрозу. Наприклад, Арізонський кратер діаметром 1200 метрів був сформований ослаблим колись астероїдом, який мав всього 50 метрів в діаметрі.

Самі небезпечні астероїди
Апофіз. Астероїд (99942) Апофіс був відкритий в 2004 році астрономами Аризонської обсерваторії і отримав свою назву на честь давньоєгипетського бога Апопа, який мав вельми негативну репутацію. Назва була вибрана не випадково, так як астрономи після відкриття тут же визначили його в групу небезпечних об’єктів.

2007 TU24

Цей астероїд був виявлений в жовтні 2007 року. Близько від Землі цей об’єкт шириною 250 метрів опинився в січні 2008 року. Незважаючи на порівняно близьку відстань від поверхні нашої планети – всього 550 тисяч кілометрів, 2007 TU24 не представляв ніякої загрози для землян. Наступного разу цей масивний об’єкт пролетить так близько від нас в 2027 році.

2012 DA14

Цей астероїд був відкритий астрономами зовсім недавно. При діаметрі близько 44 метрів він має досить важку масу – 120 тисяч тонн. За розрахунками дослідників, в ніч з 15 на 16 лютого 2013 цей об’єкт наблизиться до Землі на відстань 22 500 кілометрів.

Вчені говорять, що при хороших погодних умовах цей астероїд можна буде спостерігати навіть неозброєним оком!