Що нам заважає відправитися на Марс?

Будь-яка місія на Марс супроводжується масою складнощів, а політ людини на Червону планету поки взагалі неможливий. На це є ряд причин, про які ми хотіли б розповісти.

Незважаючи на те, що такий політ обійшовся б в неймовірно велику суму, а сучасні технології все ще не знаходяться на достатньому рівні, настане день, коли польоти до Марса стануть цілком реальними. Але що робити з психологічною стороною питання? Чи може людина впоратися з таким перельотом? Чи може наше тіло пристосуватися жити десь на іншій планеті?

Висока вартість польотів на Марс. Програми польотів на Місяць в 1960-х і 1970-х роках обійшлися американцям в цілому в 25 мільярдів доларів, на ті часи це була неймовірна сума. Більша частина цих грошей пішла на підготовку місії корабля Аполлон-11. Саме цей корабель з людьми на борту успішно здійснив першу посадку на Місяці. Після цього всі наступні місії обходилися вже куди дешевше.

Політ корабля до Марса з людьми на борту вийде дорожче, в першу чергу, через велику відстань. При максимальному зближенні Землі з Червоною планетою відстань між ними становить 55760000 кілометрів, але коли Марс віддаляється від нашої планети, відстань може бути куди далі.

Робота зі складним марсоходом “Кьюріосіті” незадовго до запуску апарату на Марс. Він обійшовся НАСА в 2,5 мільярда доларів. Більш того, по дорозі людей можуть підстерігати самі різні небезпеки, яких повно у відкритому космосі. Як тільки людина покидає атмосферу Землі, Всесвіт, схоже, робить все можливе, щоб убити її. Щоб уберегтися від небезпек, також потрібні чималі кошти.

Навіщо потрібні гроші в космосі? По-перше, гроші потрібні для ретельного планування, розробки засобів захисту, палива. По-друге, необхідно передбачити кожну дрібницю, причому не тільки в космосі, але і на Землі, адже на управління всім процесом також потрібні чималі кошти. Більш того, багато речей, про які піде мова нижче, тісним чином пов’язані саме з цим важливими моментом – грошима.

Земні мікроби завадять польотам на Марс. Вас дивує, чому техніки і вчені при роботі з космічними кораблями та обладнанням одягаються, як хірурги на операції? Тут немає нічого дивного: і хірурги, і творці космічних апаратів роблять все, щоб уникнути поширення мікробів.

Відомо, що деякі мікроорганізми цілком можуть вижити в умовах космосу, де немає ні повітря, ні води і де температури можуть бути вельми екстремальні, а сонячна радіація неймовірно висока. Візьмемо, приміром, Deinococcus radiodurans – живучу бактерію, яка витримує дуже високу радіацію. Ця бактерія виживає при дозі радіації 10000 Грей. Для порівняння – летальна доза радіації для людини – 5 Грей. Щоб убити бактерію, необхідно зварити її, причому, помре вона далеко не відразу, а тільки через 25 хвилин.

Двигун космічного корабля для польоту на Марс. В даний час вся наша діяльність в космосі здійснюється за допомогою ракетної техніки. Щоб відірватися від Землі і вийти у відкритий космос, необхідно розвинути неабияку швидкість – 11,2 кілометра в секунду, тобто 40 тисяч кілометрів на годину. Найшвидша куля рухається зі швидкістю не більше 1 кілометра в секунду. Єдиний спосіб, що дозволяє відірватися від землі і вирватися за межі гравітаційного поля – це помістити об’єкт (у даному випадку літальний космічний апарат) на верхівку потужної бомби, при вибуху якої він злетить угору.

Паливо, яке було необхідне для того, щоб космічний апарат “Спейс Шаттл” вийшов на орбіту землі, важило близько 500 тонн для кожного ракетного прискорювача. Більша частина цього палива складалася з перхлорату амонію.