Темна матерія виявилась “темнішою”, ніж вважали вчені

Вчені виявили, як саме поводить себе темна матерія під час зіткнення галактик. Було встановлено, що ця субстанція є ще “темнішою”, ніж вважалось раніше, та практично ніяк себе не проявляє.

Астрономи з Едінбургського університету вирішили більш детально дослідити властивості темної матерії. Ця загадкова структура за своєю масою перевищує масу всієї матерії у Всесвіті, а також може здійснювати гравітаційний вплив на космічні об’єкти.

Вчені проаналізували поведінку 72 пар галактичних кластерів (великих груп галактик), які зіткнулись у космічному просторі. Весь процес зіткнення зазвичай займає сотні мільйонів років. За допомогою потужних телескопів астрономи спостерігали за поведінкою трьох важливих компонентів галактик: зірок, міжзоряного газу та так званої “темної матерії”.

Виявилось, що у випадку, коли внаслідок впливу сил зіткнення газові хмари уповільнюють рух, то швидкість зірок і темної матерії майже не змінюється.

При цьому слід зауважити, що темна матерія рівномірно розподілена по всім галактичним кластерам. Проте навіть коли згущені “хмари” темної матерії проходять одна через одну, вони не взаємодіють між собою.

На думку вчених, відкриття цієї властивості темної матерії хоча й не дає повну відповідь про природу цієї субстанції, але збільшує обсяг знань людства про неї.