Цікаві факти про комету Pan-STARRS

Спостерігачі в Північній півкулі в найближчі дні мали шанс побачити першу з двох комет 2013 року. Комета, що отримала назву C/2011 L4 Pan-STARRS, буде в найближчі кілька тижнів видна жителям Південної півкулі, а на цьому тижні вона вперше “перетнула” екватор.

Для жителів Північної півкулі комету було найкраще видно 12 березня, коли вона з’явилася на сутінковому небі разом з тоненьким півмісяцем зростаючого Місяця. До цього сліпуче світло Сонця не дозволяло бачити її. Варто підкреслити, що цю комету ви вже ніколи не зможете побачити знову.

Комета Pan-STARRS за офіційною версією має довгу еліптичну орбіту навколо Сонця. Щоб здійснити повний цикл навколо зірки, цій космічній кулі з бруду і льоду потрібно 100 мільйонів років.

Комету Pan-STARRS відкрили не так давно, а саме в липні 2011 року, група астрономів за допомогою систем телескопів панорамного огляду і швидкого реагування на Гаваях.

Такі якісні фотографії може зробити лише фотограф-професіонал. Відвідуйте сайт професійного фотографа www.moya.in.ua, переглядайте його портфоліо, а також замовляйте фотосесії за доступними цінами.

Pan-STARRS була викинута в район Сонячної системи з хмари Орта, маси крижаних тіл, які обертаються навколо Сонця на величезній відстані від нього. Деякі комети вириваються із загальної маси, їх орбіта іноді змінюється, тому ці комети починають наближатися до Сонця на дуже невелику відстань за космічними мірками.

Коли комета виривається з хмари Орта, вона заходить в область Сонячної системи і тримає курс до нашої зірки, пролітаючи повз неї на дуже близькій відстані. Таку комету називають «сонячною» кометою або кометою, що зачіпає Сонце. 10 березня 2013 року комета Pan-STARRS виявилася на найближчій відстані до нашої зірки – вона пройшла від неї на відстані 45 мільйонів кілометрів.

Такі комети мають неправильні орбіти, що робить їх непередбачуваними. Іноді вони настільки близько наближаються до світила, що руйнуються під палючими променями безжальної зірки. Але якщо кометі вдається вижити, як у випадку з кометою Pan-STARRS, вона стає дуже яскравою і її можна побачити неозброєним оком.