Венера: найбільші таємниці планети

Венера

Хоча друга планета від Сонця названа на честь римської богині любові, Венера зовсім не прекрасна, принаймні, не гостинна. По-перше, температура її поверхні досягає 900 градусів за Фаренгейтом, що робить її найбільш гарячою планетою в Сонячній системі. По-друге, тиск вуглекислого газу в 92 рази перевищує тиск у земній атмосфері. Плюс до всього, непрозорі хмари, які блокують наше бачення поверхні земної кулі, пронизані сірчаною кислотою.

Як ви напевно вже здогадалися, вивчати цю планету вкрай складно. Однак, крок за кроком, вчені все більше дізнаються про найближчого планетарного сусіда Землі. Нижче представлені деякі з найбільших таємниць найяскравішого після Сонця і Місяця об’єкта на нашому небі.

“Руїни” клімату

Венеру іноді називають “злісним двійником” Землі. З точки зору розміру, складу та орбітальної позиції, Венера насправді найбільше схожа на нашу власну планету. На початку існування Венери, на думку вчених, її світ був дуже схожий на те, що є зараз на Землі: океани, більш прохолодний клімат і т.д.

Але за кілька мільярдів років, парниковий ефект, як виявилося, взяв своє. Венера на третину ближче до Сонця, ніж Земля, отже, вона отримує в два рази більше сонячного світла. Це додаткове тепло викликало швидке випаровування води з її поверхні. У свою чергу, водяна пара поглинала більше тепла, викликаючи подальше нагрівання планети, що провокувало ще більше випаровування і так далі, аж до повного зникнення океанів.

“Таким чином, саме цей механізм перетворив Венеру в те, що нам відомо про неї зараз”, – говорить Девід Грінспун (David Grinspoon), куратор астробіології в Денверському музеї науки і природи. Точне з’ясування того, як саме і коли Венера “висохла” допоможе змоделювати подальшу поведінку Земного клімату, а також уникнути її долі.

Атмосфера

Венера обертається навколо своєї осі набагато повільніше, ніж Земля: одна доба на Венері триває 243 земних доби. При цьому, хмари на Венері рухаються зі швидкістю 360 км / год, що в 60 разів перевищує швидкість обертання планети навколо своєї.

Таким чином, підкреслює Грінспун, супер-обертання атмосфери Венери, відбувається через наявність великої кількості енергії, проте, повна система роботи як і раніше залишається невідомою.

Зворотний напрям

Всі планети в Сонячній системі обертаються навколо Сонця в напрямі проти годинникової стрілки, якщо спостерігати з сонячного північного полюса. Але справи йдуть зовсім по-іншому на Венері, обертання якої проходить (втім, як і в Урана) в зворотному напрямку. На Венері, іншими словами, Сонце сходить на заході, а сідає на сході.

Ймовірно, виною всьому є космічне зіткнення, яке сталося на самому початку існування планети. Подальше вивчення і розуміння структури і складу Венери допоможе відтворити повну картину подій, що відбувалися.

Спалах

Питання про те, чи дійсно блискавка виникає з хмар Венери, до цих пір залишається відкритим. Хоча космічний апарат Venus Express і “чув” характерні електромагнітні статистичні розряди, які блискавка справляє на Землі, камерою до цих пір не було зафіксовано жодного спалаху, який підтвердив би ці підозри.

Гаряча точка позаземного життя?

Хоча малоймовірно, але, за твердженням Грінспуна, є правдоподібний аргумент, який може говорити про наявність життя на планеті, звичайно не на перегрітій поверхні Венери, а в її хмарах. Близько 30 миль вище поверхні, умови вкрай схожі з земними, тобто там тиск і температура земного типу. В якості енергії, живі організми можуть використовувати сонячне світло або хімічні речовини в хмарах. Безумовно, ці істоти повинні терпіти присутність сірчаної кислоти, однак, екстремофіли на Землі нам барвисто продемонстрували, що життя може процвітати навіть у найсуворіших умовах.

“Це лише одна з причин, по якій слід ретельніше вивчати хмари Венери”, – завершив Грінспун.