Відкрита ще одна планета, на якій можливе існування живих організмів

Групі вчених з Великобританії вдалось виявити ознаки існування ще двох планет поблизу зірки Каптейна. Одне з цих космічних тіл має характиристики, які дозволяють припустити можливість існування на його поверхні життя. Нову екзопланету астрономи назвали Kapteyn b, вона відноситься до класу червоних субкарликів та має досить “поважний” вік – 11,5 мільярдів років, що в 2,5 рази перевищує вік Землі.

Відстань від планети Kapteyn b до Землі складає 13 світлових років. Зірка Каптейн “обігріває” цю планету з набагато меншою інтенсивністю, ніж Сонце – Землю, але відстань між ними є меншою, ніж від нас – до сонячного світила. За таких умов теоретично вода на поверхні планети може знаходитись у рідкому стані, що може бути передумовою зародження та розвитку живих організмів на ній.

Маса Каpteyn b в п’ять разів перевищує масу Землі, а період оберту цієї планети навколо зірки Каптейна складає близько 48 земних діб. Якщо на планеті живуть якісь розумні істоти, то вони мають можливість спостерігати неповторні пейзажі сходу та заходу свого “сонця”, видимий діаметр якого вдесятеро перевищує розмір нашого світила.

Інша планета, яку відкрили вчені у цьому сузір’ї, отримала назву Kapteyn c. Ця планета характеризується більш суворими умовами – вона надто холодна, щоб допустити можливість існування на її поверхні ознак життя.

Астрономи продовжать роботу по вивченню характеристик планет, що обертаються навколо зірки Каптейна, використовуючи з цією метою найсучасніші прилади обсерваторій, розташованих на Гаваях та в Чілі.