Життя на Марсі: реальність чи чергова вигадка?

Влітку на Марсі тече солона вода

Питання «Чи є життя на Марсі?» досі залишається без відповіді, проте новини про наявність там води з’являються регулярно. Нещодавно вчені оголосили про те, що виявили на Червоній планеті сліди існування рідини, зокрема солоної води. Стаття про це з’явилася в журналі Science. Короткий виклад статті наводять в прес-релізі на сайті агентства NASA.

Дослідники вивчали незвичайні смуги темного кольору, які з’являються на схилах пагорбів влітку. У 20 різних регіонах Марса були виявлені такі струмки. Такі утворення зустрічаються рідше, ніж звичайні канали, але за один раз часом спостерігається кілька сотень струмків.

Вчені використовували дані, отримані від апарату Mars Reconnaissance Orbiter. В результаті вони проаналізували виникнення смуг в динаміці і встановили, що, найімовірніше, ці смуги є струмками дуже солоної води. Вона настільки солона, що не замерзає навіть при низьких марсіанських температурах. Влітку на Марсі (у регіонах, які вивчалися) температура коливається від -23 до +26 градусів за Цельсієм.

Але примітно те, що випромінювання води не було виявлено за допомогою спектрального аналізу. Вчені вважають, що воду від апаратів може приховувати наявність іржі. Адже зонд «Фенікс» ще в 2008 році отримав воду з ґрунту на Марсі.

Нагадаємо, Mars Reconnaissance Orbiter – зонд, який був запущений на Червону планету в 2005 році. На Землю він передав даних більше, ніж всі інші апарати разом узяті.

1 коментар до запису “Життя на Марсі: реальність чи чергова вигадка?”

1. [...] Національне агентство з аеронавтики і дослідження космічного простору США (NASA) назвало імена восьми кандидатів, які почнуть підготовку для першої місії землян на Марс. [...]