Реклама і ЗМІ перевантажують нашу підсвідомість

Нещодавно проведене дослідження в Єврейському університеті (Ізраїль) підтверджує теорію про те, що більша частина інформації, яку ми спостерігаємо лише мигцем, досить сильно впливає на свідомість, але при цьому потрапляє безпосередньо в підсвідомість і обробляється там. Для проведення подібного дослідження було придумано два вельми цікавих експерименти – один з цифровою інформацією, інший – з текстовою.

У першому тесті добровольцям було запропоновано одночасно спостерігати одним оком за ланцюжком простих арифметичних дій, а іншим – за послідовністю різнокольорових геометричних фігур. Зрозуміло, що при такому потоці швидко змінюваних об’єктів свідомість не здатна сконцентруватися і вловити хоч що-небудь конкретне. А це означає, що побачені арифметичні приклади минули свідомість і, можливо, оброблялися підсвідомістю.

Після цього «інформаційного удару» добровольцям, вже в звичайному режимі, демонстрували різні числа, при цьому вони повинні були якомога швидше назвати побачене число вголос. Як не дивно, але ті числа, які були рішенням арифметичних прикладів, побачених раніше мигцем «одним оком», люди називали набагато швидше.

Вчені зробили висновок, що ті самі миготливі арифметичні приклади не просто не уловлювалися свідомістю, але потрапляли в підсвідомість, яка і вирішувала їх. Тому ці результати вже були в якомусь сенсі «знайомі» добровольцям на підсвідомому рівні, і тому «впізнавалися» швидше при свідомому перегляді чисел.

У другому експерименті замість потоку арифметичних дій перед добровольцями миготіли короткі текстові пропозиції. У деяких з них були допущені смислові помилки (були підставлені безглузді слова, що не підходять до контексту). Потім людям, як і в перший раз, було запропоновано в звичайному режимі дивитися на слова, що з’являються і називати їх вголос. Як і у випадку з цифрами, «неправильні» слова, які порушували сенс пропозицій, впізнавалися свідомістю швидше. А це означає, що навіть якщо свідомість не встигла зафіксувати смислову помилку, підсвідомість, як не спляче око, все запам’ятовує і обробляє.

Поділитися новиною з друзями в соціальних мережах:



Залишити коментар