Люди грають в лотерею через те, що мозок не здатний усвідомити нікчемність шансу на перемогу

Багато людей обожнюють лотерею: у Великобританії, наприклад, в Національній лотереї тижня приймає участь 32 млн. осіб, і кожен купує в середньому по три квитки щоразу, незважаючи на те, що шанс на перемогу – один до 14-ти млн.

Тим не менш, саме ця слабка надія на успіх змушує нас грати знову і знову, тому що мозок не може об’єктивно прийняти той факт, що шанси на перемогу настільки малі.

Згідно з дослідженнями Адама Піора, людський мозок в процесі еволюції не зміг розвинути в собі здатність для розрахунку коефіцієнтів: древні люди приймали рішення, в яких відповіддю було б або так, або ні – наприклад, представляє той чи інший хижак загрозу чи ні.

Незважаючи на те, що в процесі розвитку наш мозок навчився робити більш складні розрахунки, при зіткненні з проблемою, яку ми не можемо вирішити, зокрема, математично, мозок автоматично схиляється до простого і швидкого вирішення на зразок покупки лотерейного квитка.

Джордж Левенштейн, професор економіки і психології в Університеті Карнегі-Меллона, називає подібне явище «магічним мисленням», яке ми звикли називати «шостим почуттям». Справа в тому, що плутанина і невизначеність, що виникають при необхідності прийняття складного рішення, змушують нас вибрати саме відповідь «так». Крім того, коли ми чуємо про великий виграш, то автоматично уявляємо, як би ми витратили ці гроші, що активує ті ж ділянки мозку, як якби ми насправді виграли.

Лотерейні квитки розроблені таким чином, щоб людина могла відчути, що цього разу впритул наблизилася до виграшу, і це змушує її пробувати знову. Піоро стверджує, що більшість гравців не розуміють, що шанси на перемогу насправді все гірші з кожною наступною спробою.

Цікаво, що лотереї користуються найбільшою популярністю серед людей з низьким рівнем доходу, незважаючи на те, що у них менше вільних грошей. Їм здається, що вони можуть більше виграти, ніж втратити, і в момент купівлі квитка сума в € 1 здається їм незначною.

Поділитися новиною з друзями в соціальних мережах:



Залишити коментар