Вплив телебачення на людину

Телебачення є одним з найвідоміших і популярних слів у нашому суспільстві, а також найбільш масовим засобом передачі інформації. У перекладі з грецької і латинської мов означає «далеко», «бачу». Перша передача, в якій пересувалося зображення була виконана в СРСР в місті Ташкенті 26 липня 1928 року. А постійне телемовлення почалося вперше в націонал-соціалістичній Німеччині в 1934 році. За час існування телебачення, вченими були проведені численні дослідження на тему впливу телебачення на людей.

Було відзначено, що телебачення може суттєво впливати на свідомість людей як в позитивному руслі, так і в негативному. Через телебачення, як один з найпопулярніших засобів масової інформації, людина може задовольнити свою потребу в придбанні потрібної інформації. Так, спільно українськими та канадськими вченими, було проведено соціальне дослідження на тему «Роль джерел інформації в становленні здорового способу життя дітей та молоді віком від 10 до 22 років». Це дослідження проводилося на базі Українського інституту соціальних досліджень і центру «Соціальний моніторинг».

У ході досліджень науковими співробітниками були визначені засоби масової інформації, які мають найбільший вплив на людину в інформаційному плані. І ними був складений своєрідний рейтинг популярності – перше місце зайняло телебачення (60%), друге – радіо (23%), третє – вуличні рекламні інформаційні буклети (17%), четверте – щотижневі видання, газети, спортивні журнали (4%). У результаті своїх досліджень вчені дійшли висновку, що телебачення може колосально впливати на становлення особистості підлітка.

Дуже цікаве соціологічне дослідження було проведене російськими вченими на тему «Вплив телебачення на формування життєвих поглядів». Дослідниками спочатку був обраний метод анкетування учасників. В анкетуванні брали участь 70 добровольців: 35 чоловіків і 35 жінок у віці від 25 до 35 років. Анкета складалася з десяти питань, основні з них – яким ЗМІ віддаєте перевагу для отримання інформації, як часто дивитеся телевізор, які передачі, яке відношення до реклами, чи є телевізор засобом відпочинку? У результаті були підведені такі підсумки:

1) у 90% опитаних телебачення є основним джерелом отримання інформації;

2) телебачення займає більшу частину часу людей;

3) в основному (у більше 85% опитаних) є засобом розваги та відпочинку;

4) на думку жіночої половини учасників необхідно виключити сцени насильства, жорстокості.

Поділитися новиною з друзями в соціальних мережах:



Залишити коментар