Які процеси відбуваються в голові людини, коли вона витрачає гроші?

Останнім часом стали часто попадатися матеріали досліджень по вивченню діяльності головного мозку, які проводять топові бізнес-школи світу. Їх мета зрозуміла – проникнути в темні закутки людського розуму, зрозуміти, яким чином, наприклад, люди приймають рішення витрачати гроші. На цей раз мова піде про дослідження професора бізнес-школи MIT Sloan Drazen Prelec, який використовує в цьому зв’язку досить дорогу технологію – функціональну магнітно-резонансну томографію.

За допомогою цієї процедури можна визначити, наприклад, наскільки людям подобається той чи інший товар або наскільки вони довіряють продавцю, зрозуміти, що відбувається в голові, коли людина приймає рішення. Люди можуть вважати, що п’ють Кока-Колу через смак цього напою, але, насправді, вони відповідають головним чином на картинку бренду.

Нейроекономічною лабораторією бізнес-школи MIT Sloan було проведено дослідження, в рамках якого спеціалісти визначили, кому люди довіряють, коли приймають в Інтернеті особисті фінансові рішення. В одному експерименті людям потрібно було розглянути кілька ризикованих вкладень грошей. На кону стояли реальні гроші. У цей час проводилося сканування людського мозку. Для кожної інвестиції був невеликий ризик, що банк буде вести нечесну гру і не поверне гроші. Єдиним ключем до довіри була фотографія особи «представника банку».

Виявилося, що випробовувані більше довіряли тим представникам банку, чиї обличчя були схожі на їхні власні. Це все відбувається несвідомо. Сканування мозку припустило, що недовіра, що виникає при вигляді незнайомої особи, головним чином визначається структурою мозку, яку називають амігдала. Вона відповідає за швидку неусвідомлену оцінку страху або недовіри.

Ще одне дослідження, проведене в Лабораторії, стосується того, як люди приймають рішення при купівлі товарів чи послуг. Тобто, що люди відчувають, коли роблять платежі і коли справа стосується особистих фінансів, чи потрібно робити покупку зараз або зберегти гроші і відкласти покупку. Попереднє дослідження професора Drazen Prelec спільно з його колегами зі Стенфордського Університету показало, що в тих випадках, коли люди бачили високу ціну на ціннику поряд з товаром, який вони планували купити, активувалася частина людського мозку, що відповідає за біль. Це може в деякому роді пояснити, чому споживачі віддають перевагу угодам, які виключають грошові транзакції. Наприклад, у разі передплати або плану безлімітного користування легше не думати про платежі.

А якщо ви хочете навчитися вміло розпоряджатися своїми фінансовими ресурсами, а також стати хорошим керівником, то в цьому може допомогти факультет менеджмента Українсько-Російського інституту менеджменту ім. Б. Хмельницького.

Поділитися новиною з друзями в соціальних мережах:



Залишити коментар