Азія і Європа тепер з’єднані підземним тунелем

Вперше за всю історію береги Європи і Азії з’єднані за допомогою підземного залізничного тунелю, який був успішно прокладений під протокою Босфор. Новий тунель був урочисто відкритий 29 жовтня 2013 року в Стамбулі. Проект подібного тунелю був представлений ще в часи Османської Імперії, проте його реалізація виявилася можливою тільки в наші дні.

Тунель, який отримав назву “Мармарай”, був побудований для того, щоб скоротити кількість транспорту на дорогах міста, а також знизити забруднення через величезний потік автомобілів, які щодня прямують з однієї частини міста в іншу через мости, що з’єднують азійську і європейську частини міста. Більше того, новий тунель також представлятиме собою важливий торговий шлях, який з’єднає Китай і Західну Європу.

Тунель має 13,6 кілометрів у довжину і пролягає на глибині 1,4 кілометра під протокою Босфор, що з’єднує Чорне та Мармурове моря і ділить найбільше місто Туреччини Стамбул на 2 частини – європейську та азіатську.

Офіційні представники проекту розповіли, що глибина тунелю становить 55 метрів, що робить його найглибшим підземним тунелем у світі. Планується, що тунель будуть використовувати в день до 1,5 мільйонів чоловік, що істотно скоротить кількість транспорту на дорогах.

Як відомо, Стамбул з його вузькими вуличками і величезною кількістю народу, славиться своїми неймовірними заторами. Через Босфор пролягає всього 2 мости, які в ранкові та вечірні години повністю блокуються автотранспортом.

Проект тунелю під Босфором був запущений в 2005 році. Планувалося, що він буде завершений за 4 роки, проте під час робіт будівельники наткнулися на ряд важливих археологічних знахідок, тому проект довелося на якийсь час припинити. Наприклад, був виявлений Візантійський порт 4-го століття.

Були побоювання, що майбутній тунель може опинитися під загрозою через сильні землетруси, які трапляються в цьому сейсмічно активному регіоні. Проте міністр транспорту Туреччини Біна Іілдірім запевнив, що тунель сконструйований таким чином, що може витримати землетруси силою в 9 балів. Він назвав його “найбезпечнішим місцем у Стамбулі”.

Султан Абдул-Меджид I вперше запропонував ідею будівництва тунелю під Босфором ще понад 150 років тому, і один з його спадкоємців, Абдул-Хамід II, в 1891 році розглянув кілька пропозицій від архітекторів того часу. Однак планам так і не судилося здійснитися.

Залізничний тунель під Босфором – тільки один з проектів діючого прем’єр-міністра Туреччини Реджепа Тайіпа Ердоганса. У нього в планах і інші проекти, наприклад, є ідеї побудувати третій міст над протокою і найбільший аеропорт у світі, а також вирити автомобільний тунель під Босфором. Втім, ці проекти викликали масу обурення. Уряд звинуватили в тому, що він діє без урахування громадської думки.

Поділитися новиною з друзями в соціальних мережах:



Залишити коментар